Plant dyeing

by - 9/11/2017


Nederlands: Ik loop al even met dit idee in mijn hoofd. Als je op Instagram kijkt zie je het vaak voorbij komen. Plant dyeing...verven met planten.
Je krijgt mooie natuurlijke kleuren en het schijnt altijd een verrassing te zijn, hoe het uit zal pakken.
Ik heb onlangs een boekje gekocht van Rebecca Desnos (aanrader). Het is wel in het Engels.

English: I have this idea in my mind for a while now. Plant dyeing the fabric of my bunting dolls. I love the natural colours you get when dyeing with plants.
I recently bought the book of Rebecca Desnos to help me with this new adventure. 




Nederlands: De bedoeling is dat ik de stof voor mijn knuffelpopjes op deze manier ga verven. En ik ben zo benieuwd. Eerst moet ik de stof voorbehandelen met soya melk.
Dit heeft tijd nodig. Ik zal de stof op z'n minst 1 week moeten laten rusten voordat ik het kan gaan verven met.....avocado pitten. Spannend!!
Ik hou jullie op de hoogte!


English: I'm so excited!! But first I have to do some preparations. Soaking the fabric in soya milk and eating avocado. I have to be a bit patient, because the fabric has to rest for at least one week. Exciting!!

I keep you all posted!

You May Also Like

6 comments

  1. ik ben idd heel benieuwd hoe de kleur eruit komt te zien! Leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. niets mooier dan verven met natuurlijke dingen en planten de kleuren zijn zoveel zachter dan bv voedingskleurstoffen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt heel leuk om te doen. Ik heb allemaal avocadoschillen liggen. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen